פול מקרטני – Paul McCartney

 

פול מקרטני – Paul McCartney

הזמן המפורסם פול מקרטני – Paul McCartney נולד וגדל בליברפול שבאנגליה למשפחה ממעמד הפועלים, בן למרי, אחות ומיילדת, ולג'יימס, איש מכירות בבורסת הכותנה, שהיה בצעירותו מנהיג בלהקת ג'אז. אחיו הצעיר, מייק מקרטני, היה אף הוא מוסיקאי. עוד בילדותו היה ברור שמוסיקה היא יעודו, ובעידודו ובתמיכתו של אביו ניסה את כוחו בנגינה על פסנתר ואחר כך על חצוצרה שקנה לו אביו.
ב- 1957 פגש בג'ון לנון, והשניים החלו לשתף פעולה במה שהפך עם הזמן ללהקת "ביטלס". ב- 1963, אחרי מספר ניסיונות כושלים להחתים את הלהקה בחברת התקליטים, הלהקה זכתה להצלחה עצומה בבריטנה, שנה מאוחר יותר בארה"ב ואז גם בכל העולם. למקרטני היה תפקיד חשוב בעיצוב האופן בו ניגן רינגו סטאר, חבר הלהקה, על התופים; באופן בו הוקלטה נגינת הבס בשירי הלהקה; ובהדרגה, לצידו של מפיקה המוסיקלי של הלהקה, ג'ורג' מרטין, גם בעיבוד המוסיקלי הכולל. תרומה חשובה נוספת של פול מקרטני לביטלס, לבד מהשירים שלהלחנתם היה שותף, הייתה התנסותו במוסיקה נסיונית.
ב- 1967, אחרי התאבדותו של מנהל הלהקה בריאן אפשטיין, פול מקרטני לקח את מושכות הניהול בידיו, וכאן החלה סדרת כישלונות של הביטלס, מה שהוביל לקרעים בין חברי הלהקה ולפירוקה ב- 1970. במהלך הקריירה המשותפת יצאו 15 אלבומים, ועשרות סינגלים.
אחרי פירוק להקת ביטלס, פול מקרטני ניסה את כוחו בקריירת סולו, וב- 1971 הקים, יחד עם אישתו דאז שחקנית אמריקאית לינדה איסטמן, את להקת "הכנפיים" (Wings), איתה הוציא 8 אלבומים והופיע ברחבי אירופה. מספר אלבומים נאסרו להשמעה בשל שימוש בשפה גסה והעברת מסר פוליטי שלא היה לרוחה של הצנזורה. למרות זאת, בין 1974 ל- 1976 ידעה הלהקה שנים מוצלחות במיוחד, הן מבחינת הביקורות והן מבחינת המכירות. ב- 1981, אחרי פירוק הלהקה, יצא בקריירת סולו, מן המצליחות שבתרבות המוסיקה. עד היום הוציא 15 אלבומים ועשרות סינגלים.
לצד פעילותו המתמשכת בתחום הפופ שלח מקרטני ידו גם בהלחנת יצירות קלאסיות, ולצידן מספר תקליטי מוסיקה אלקטרונית ניסיונית. לאורך שנות פעילותו הרבות עסק פול מקרטני גם בציור, הפקה מוסיקלית, הפקת סרטים ובפעילות למען מטרות חברתיות שונות, כמו המלחמה בסרטן וקידום זכויות בעלי החיים.
במהלך הקריירה התגלה כצייר, הציג את ציוריו בפעם הראשונה בתערוכה בזיגן שבגרמניה ב- 1999, ומאוחר יותר בגלריית ווקר שבליברפול. ב- 2000 יצא ספר המאגד ציורים שלו.
ב-1998 נפתרה אישתו של פול מקרטני דבר שגרם לזמן משבר אישי. הוא ביטל את רוב תכניותיו ונמנע מהופעות ונגינה. מקרטני שב לפעילות מוסיקלית בתחום הפופ עם אלבום של שירי רוק-אנד-רול ישנים, רובם נשכחים. האלבום קיבל ביקורות נלהבות וזכה להצלחה מסחרית. בתחילת שנות ה- 2000 שב בהדרגה לפעילות מוסיקלית אחרי שהכיר את הת'ר מילס שהפכה ב-2002 את אישתו.
פול מקרטני הוציא אלבום חדש ב-2000 – שם האלבום A Garland for Linda, אלבום מחווה לאישתו, שכלל יצירות קלאסיות מודרניות. הכנסות הפרויקט יועדו לקרן לסיוע לחולי סרטן.
למקרטני חמישה ילדים – הת'ר (ילדה מאומצת מנישואיה הקודמים של לינדה, אישתו הראשונה), שלושה ילדים משותפים לו וללינדה – מרי (צלמת, נולדה ב-1969), סטלה (מעצבת אופנה, נולדה ב-1971) וג'יימס (מוסיקאי, נולד ב-1977), וילדה נוספת, ביאטריס, מנישואין השניים להת'ר מילס. השניים נפרדו ב- 2006, ואחרי שנתיים של ביקורים מתוקשרים בבתי המשפט, הגיעו להסכם הגירושים שהביא מיליונים למילס.
ב- 25 בספטמבר 2008, כ- 40 שנה אחרי שממשלת ישראל אסרה על כניסת ביטלס לארץ, פול מקרטני הופיע בפני כ- 50 אלף איש בפארק הירקון בתל אביב.

שתף את השיר עם החברים שלך

דרג את השיר
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...



Back to Top